Tuesday, July 17, 2012

WOODy-Archetyp PROTEST

WOODy-Archetyp PROTEST



Wir konnten nicht zulassen, Woody Guthrie 100. Geburtstag verstreichen, ohne es zu reflektieren und sich fragen, wie er reagieren würde heute. Das Problem ist, dass die Zeiten haben sich so viel seit seiner Zeit, dass neuere Surrogate benötigt werden geändert, und einige sind im Programm Transcript unten erwähnt.Während seiner Zeit hatte er FDR, darüber nachzudenken, als Präsident sowie einer Depression. FDR hatten die Gehirne einen Einblick, ihn anzustellen, und er stellte sich heraus, Lieder über die Regierung öffentliche Projekte wie den Grand Coulee Dam.Er schrieb seine eigene Alternative zur Nationalhymne nannte dieses Land Is Your Land, und sie wird pflichtschuldigst in den öffentlichen Schulen mit dem beleidigenden (sozialistischen) zensiert Verse beigebracht.Ich habe keine Ahnung, wie er zu sehen, Hillary Clinton in Alexandrea reagieren, dass Ägypten mit Schuhen geworfen und faulen Eiern auf Rufe angegriffen "Monica," aber ich bin mir ziemlich sicher, dass er nicht gewünscht hätte so viele Bäume werden nach unten für Zeitungspapier geschnitten über Bill und seine Eskapaden.Ich zweifle, ob er die Behandlung der Palästinenser möchte heute.Alles für den Zusammenbruch des Jahres 2008 wäre als mehr vom Gleichen zu ihm vorgekommen sein.Er würde das lustigste unfreiwillig komisch Präsident aller Zeiten, George W. Bush eine Farce gefunden haben.Er könnte für Obama geworben haben und dann wurde sehr von ihm enttäuscht.Jedenfalls ist hier das Transkript, und es enthält einige wertvolle Links für diejenigen von Ihnen mit Breitband:

Donnerstag, 12 Juli, 2012Auf Woody Guthrie die Centennial, feiert das Leben, Politik & Musik der "Dust-Bowl-Troubadour"Heute ist ein Democracy Now! besondere auf das Leben, Politik und Musik von Woody Guthrie, der "Dust-Bowl-Troubadour." Vor hundert Jahren am 14. Juli 1912, in Oklahoma geboren, schrieb Guthrie Hunderte von Volksliedern und wurde zu einem großen Einfluss auf zahlreiche Musiker, darunter Bob Dylan, Bruce Springsteen, Pete Seeger und Phil Ochs. Während Guthrie wird am besten als Musiker erinnerte sich, er hatte auch eine zutiefst politische Seite, sprechen sich für Arbeitsmarkt-und Bürgerrechte auf dem Höhepunkt der McCarthy-Ära.Seine Enkelin Anna Canoni;; und Musiker Steve Earle: Inmitten Gedenkfeiern im ganzen Land Kennzeichnung Woody Guthrie hundertjährigen, sind wir durch Guthries Tochter Nora Guthrie, Autor des Buches "Ramblin 'Around Woody Guthrie' s Town My Name Is New York" zusammengeschlossen. Wir hören Geschichten von Woody Guthrie das Familienleben und seine Zeit in New York City, wo er von 1940 bis zu seinem Tod lebte im Jahr 1967 nach einem langen Kampf mit der Huntington-Krankheit. Guthrie Ehefrau Marjorie später ihr Leben der Suche nach einem Heilmittel für die Krankheit gewidmet, inspirierende junge Ärzte zu verfolgen Genforschung und was wurde Gründungsmitglied der Huntington-Krankheit Society of America. Earle, einem dreifachen Grammy-Gewinner, führt zwei der Guthrie-Songs und beschreibt, wie der Sänger ihn inspiriert als Musiker und Aktivist. "Ich habe nie Musik und Politik, das bringt mich zurück zu Woody getrennt gehalten, immer und immer und immer wieder", sagt Earle. "Ich weiß noch nicht verstehe mich als politischer Künstler sein, ich bin nur ein Künstler, dass - ich denke, wie Woody war -, dass wirklich lebt in politisch brisanten Zeiten." [Transkript umfasst Ansturm]Abgelegt unter Kunst & Politik, Autor Interviews, Nora Guthrie, Anna Canoni, Steve EarleGÄSTE:Nora Guthrie, Woody Guthrie Tochter. Sie ist sowohl Präsident der Woody Guthrie Foundation and Archives, Woody Guthrie und Publikationen. Sie ist auch der Autor des neuen Buches, My Name Is New York: Ramblin 'Around Woody Guthrie' s Town.Anna Canoni, Woody Guthrie Enkelin. Sie arbeitet für Woody Guthrie Publikationen.Steve Earle, Musiker, Schauspieler, Autor und Aktivist. Er ist ein drei-fache Grammy Award-Gewinner. Er hat in New York bei der Durchführung WoodyFest, ein dreitägiges Konzert zur Feier des Woody Guthrie Geburtstag. Sein jüngster Roman und das Album den gleichen Namen haben: Ich werde Never Get Out of This World Alive.Related· Tune in Do: Woody Guthrie Tochter & Enkelin Registriert Steve Earle auf 100. BirthdayJul 11, 2012 Mark | WEB EXCLUSIVE· Woody Guthrie bei 100: Pete Seeger, Billy Bragg, Will Kaufman Ehre den "Dust-Bowl-Troubadour" 4. Juli 2012 | STORY· Black History Special: Jazz-Legende Randy Weston auf sein Leben und Feier der "African Rhythms" 20 Februar 2012 | STORY· "All There Is": Love Stories aus dem StoryCorps Oral History Projekt mit Gründer Dave IsayFeb 14, 2012 | STORY· "A Moment in the Sun": Ein ausführliches Interview mit unabhängiger Filmemacher, Autor John SaylesNov 24, 2011 | STORYLinks· Woody Guthrie Archiv· "My Name is New York: Ramblin 'Around Woody Guthrie die Stadt." Von Nora Guthrie (Powerhouse Books, 2012)· Hören Sie zu Woody Guthrie auf WNYC Leadbelly Radio-Show im Jahre 1940 (mit freundlicher Genehmigung von Down Home Radio Show)· Woody Guthrie im Interview mit dem Musikwissenschaftler Alan Lomax. (Mit freundlicher Genehmigung Alan Lomax Archiv)· Woody Guthrie 100 (Webseite Kennzeichnung Alle Centennial Celebration Events)· Woody Guthrie bei 100: Pete Seeger, Billy Bragg, Will Kaufman Ehre den "Dust-Bowl-Troubadour" (Democracy Now Special!)· Steve Earle der offiziellen Website· WoodyFest im City Winery in New York City· Huntington-Krankheit Society of AmericaRUSH TRANSCRIPTDieses Transkript ist kostenlos erhältlich. Allerdings helfen uns Spenden bieten Untertitelung für Gehörlose und Schwerhörige auf unserer Fernsehsendung. Vielen Dank für Ihre großzügige contribution.DONATE>AbschriftJuan Gonzalez: Gedenkfeiern werden im ganzen Land in diesem Jahr an den hundertsten Jahrestag der Geburt von einer der größten Songwriter des Landes, Woody Guthrie zu markieren. Geboren am 14. Juli 1912, in Okemah, Oklahoma, Guthrie Hunderte von Volksliedern, darunter "This Land Is Your Land", "Pastures of Plenty", schrieb der "Pretty Boy Floyd", "Do Re Mi" und dieses Lied, " Die Ranger-Befehl. "Woody Guthrie: [Gesang] Aber die Viehdiebe brach auf uns in den Stunden der Nacht tot;She 'erhob sich von ihrem Decke, eine Schlacht zu kämpfen.She 'erhob sich von ihrem Decke mit einer Pistole in jeder Hand,Sagte: Kommt ihr alle Cowboys, kämpfen für Ihr Land.Juan Gonzalez: Ein seltenes 1945 Video-Aufzeichnung von Woody Guthrie. Bekannt als der "Dust-Bowl-Troubadour", Guthrie wurde zu einem großen Einfluss auf zahlreiche Musiker, darunter Bob Dylan, Bruce Springsteen, Pete Seeger und Phil Ochs. Während Woody Guthrie wird am besten als Musiker erinnerte sich, er hatte auch eine zutiefst politische Seite. Auf dem Höhepunkt der McCarthy-Ära, sprach Guthrie aus für Arbeits-und Bürgerrechte und gegen den Faschismus. Er starb 1967 nach einem langen Kampf mit der Huntington-Krankheit. Aber seine Musik lebt weiter.Amy Goodman: In dieser nächsten Stunde sprechen wir mit Woody Guthrie die Tochter und Enkelin, und wir werden im Studio von der Grammy Award ausgezeichnete Musiker Steve Earle verbunden werden. Aber zuerst, Woody Guthrie, in seinen eigenen Worten, durch den Musikwissenschaftler Alan Lomax interviewt.Alan Lomax: Was hat Ihre Familie zu tun? Was für Menschen waren sie, und woher kommen sie?Woody Guthrie: Na ja, sie kommen in dort aus Texas in den frühen Tag. Mein Vater kam nach Oklahoma direkt nach Eigenstaatlichkeit. Er war der erste Geschäftsstelle des Landgerichts in Okemah, Oklahoma, nach Eigenstaatlichkeit, so wie er als einer von ihnen alt, knallharte, mit Fäusten Demokraten bekannt ist, wissen Sie, dass Lauf für Büro dort unten, und sie verwendet, um verzählen der Stimmen die ganze Zeit. Also jedes Mal, dass mein Vater in die Stadt ging, war es üblich, die erste Frage, dass ich ihn fragen, wenn er auf einem Pferd in jenem Abend, ich würde sagen, Reiten kommen "Na ja, wie viele Kämpfe hast du heute haben?" Und dann würde er mich auf seine Knie, und er würde fortfahren, mir zu sagen, wer er ist und warum kämpfen und alles darüber. "Bringt sie es, Junge. Wir werden diese Faschisten zeigen, was ein paar Hinterwäldler tun kann."Alan Lomax: Wo haben Sie gelebt? Auf einem Bauernhof?Woody Guthrie: Nun, nein, ich war dort in der kleinen Stadt geboren. Mein Vater baute eine Sechs-Zimmer-Haus. Kostete ihn über $ 7.000 oder $ 8.000. Und am Tag danach bekam er das Haus gebaut, brannte es.Alan Lomax: Was für ein Ort war Okemah? Wie groß war es, wenn Sie sich daran erinnern, wenn Sie ein Kind waren?Woody Guthrie: Nun, in ihnen Tage, es war eine kleine Stadt, etwa 1.500 und anschließend 2.000. Ein paar Jahre später, wurde es bis etwa 5000. Sie schlugen ein paar ziemlich reichen Öl-Pools gibt es rund um Grayson-City und Slick City und Cromwell und Seminole und Bowlegs und Sand Springs und Springhill. Und das alles nach oben und unten das ganze Land gibt, bekamen sie Öl. Got some pretty nice alten Felder 'round Okemah gibt.Alan Lomax: Hat einer von dem Öl in Ihrer Familie?Woody Guthrie: Nein, nein, wir haben die Fett.Amy Goodman: Woody Guthrie, von dem Musikwissenschaftler Alan Lomax interviewt.Nun, wie wir Mark Woody Guthrie die Centennial-sein Geburtstag ist an diesem Samstag-wir sind seit hier in unserem New Yorker Studio um drei ganz besondere Gäste. Nora Guthrie Woody Guthrie ist die Tochter. Sie ist sowohl Präsident der Woody Guthrie Foundation and Archives und Woody Guthrie Publikationen. Sie ist auch Autorin des neuen Buches, My Name Is New York: Ramblin 'Around Woody Guthrie' s Town. Es wird von Powerhouse Books veröffentlicht.Und wir von Anna Canoni beigetreten. Sie ist die Enkelin von Woody Guthrie.Und Steve Earle ist mit uns, der Musiker, Schauspieler, Autor, Aktivist, dreimalige Grammy-Preisträger, der Durchführung hier in New York bei WoodyFest, ein dreitägiges Konzert zur Feier des Woody Guthrie Geburtstag im City Winery. Sein jüngster Roman und das Album den gleichen Namen haben: Ich werde Never Get Out of This World Alive.Wir begrüßen Sie alle bei Democracy Now! Nora, du bist die Tochter. Erzähl uns von frühen Jahren Woodys und die Bedeutung von deinem Vater, Woody Guthrie.NORA Guthrie: Na ja, er wuchs in Oklahoma, in einem kleinen, kleinen Stadt, in Okemah, 1912. Und er kam tatsächlich aus einer relativ bürgerlichen Familie. Sie waren in den wahren Geist der Art dessen, was wir heute als Unternehmer würde. Sein Vater war irgendwie in den Startlöchern, zu einem Erfolg selber. Und seine Mutter war von Scotch irischer Abstammung. Und es ist wirklich von seiner Mutter, dass er gelernt, wie man Balladen zu schreiben. Sie sang all die langen Balladen aus dem alten Land zu ihm. Und verbrachte ein paar Jahre dort. Ihr Leben schnell aus den Fugen geriet. Das Haus abgebrannt. Sie verloren ihr ganzes Geld. Krankheit und Art der Brände folgten ihm herum. Er verlor seine Schwester in einem Feuer, etc.Zu dem Zeitpunkt war er etwa 14 war er Art auf seine eigene, lebt in einer Bande Haus mit einem Haufen anderer Kinder auf eigene Faust. Und das ist, wenn wirklich fing er an zu Art, möchte ich sagen, bewusst von der Welt um ihn herum und all die Probleme, er sah. Und er bewegt bis zu Pampa, Texas, nach ein paar Jahren des Zusammenlebens mit den Kindern in der Bande Haus, direkt an der Zeit, als die großen Staubwüsten am schlimmsten waren. Und er wurde in Pampa leben, als der große Sandsturm des Jahres 1935 stattfand.Und wieder, ich bringe diese bis nur, weil sie Weckrufe sind. Und manchmal scheint es, dass, als menschliche Wesen, haben wir diese Art von katastrophalen Weckrufe zu erkennen und zu beginnen, zu fragen, wer wir sind müssen, warum wir am Leben sind, und was wir dagegen tun können. Das war der Beginn seiner Reise. Er wanderte nach Kalifornien mit ein paar hunderttausend andere Menschen, die größte Migration in der Geschichte der Vereinigten Staaten. Und was er entdeckte, als er seinen kleinen Kreis des Lebens in Oklahoma und Texas überlassen war, dass die Welt nicht war, was er dachte, es wäre. Und wenn sie zu überqueren, um der kalifornischen Grenze für Arbeitsplätze versuchten, wurden sie alle durch die State Troopers und Bürgerwehren, die nicht wollten, dass der Zustrom von all diesen Menschen, die ihre Höfe verloren hatten, wo sie seit Generationen gelebt hatten aufgehört. Also, noch einmal, es war wie, einen Schritt nach dem nächsten, eine Reihe von Weckrufe.Juan Gonzalez: Nun, ich möchte mit einem Auszug aus einem Interview mit Woody Guthrie im Jahr 1949 an der Newark, New Jersey, YMCA drehen. In diesem Clip beschreibt er, was der frühen Kindheit politischen Reden.Woody Guthrie: Zu der Zeit, dass ich geboren wurde, das Jahr 1912, mein Vater war eine Art von einer harten, mit Fäusten, Demokrat Woodrow Wilson. So Woodrow Wilson nominiert wurde im selben Jahr. Und im Alter von etwa vier oder fünf Jahre alt, lange, bevor ich zur Schule ging, erinnere ich mich mein Vater hat mich wenig politische Reden und Reime zu lehren. Und ich würde klettern im Heuwagen um alle politischen Versammlungen und Kundgebungen hatten sie auf den Straßen, und ich würde meine kleine Reden zu halten. Und es könnte sein, dass ich jetzt herausstellte, dass, wo ich glaube nicht, dass die Reden und Reden nicht mehr genau das Gegenteil.Juan Gonzalez: Wann hat er zuerst anfangen zu singen und Songwriting?NORA Guthrie: Er begann früh, eigentlich in Pampa, Texas. Er hatte seine erste kleine Band, dem Maiskolben Trio, und dann später die Pampa Junior Chamber of Commerce Band. Aber in jenen Tagen wurde er vor allem durch die Musik, die er im Radio gehört hatte, tatsächlich beeinflusst. Und ich muss kichern, weil er tat, was jeder 19-jähriges Kind tut: er bildet ein Band, eine Freundin zu bekommen. Und das war nur die treibende Kraft hinter der ganzen Sache. Die frühen Songs, die er schrieb, waren Art von Tanz-Band-Musik. Er spielte für geselliges Beisammensein, Kirche socials, weißt du, lokale Ereignisse, für den Spaß an der Sache, eigentlich. Und es hörte nicht auf ihn eintreten, dass die Musik von damals aus dieser Perspektive könnte erweitert werden, bis er nach Los Angeles kam.Amy Goodman: Und was geschah in Los Angeles?NORA Guthrie: Er wurde in die Gewerkschaftsbewegung eingeführt, eigentlich, um die politische Bewegung, die ziemlich aktiv in Los Angeles war, dass die Zeit in den späten 30er Jahren. Jetzt habe ich wieder zurück. Alle auf dem Weg, hatte er bereits mit der Idee des Songwriting gespielt, wie ich schon sagte, aber mehr solche dummen Lieder über-, dass jeder 17 - oder 18-Jährige tun würde. Aber als er auf Reisen war entlang, vor allem wenn er diese Probleme an der Grenze hatte versucht, in Kalifornien und ein paar andere Dinge, die Bürgerwehren, dass er in die versuchten, die Okies halten zu gehen und lief Arkies aus dem Bundesstaat Kalifornien , ein paar andere Vorfälle inspirierte ihn zu dem Schreiben beginnen ein paar Verse auf eigenen Füßen. Aber noch einmal, er ist nur etwas 20-Jahre alt-hübsches junges Kind. Also ist er in einem Notizbuch zu schreiben, und er verfolgt die Spuren der Dinge, die Geschichten der Bürgerwehr, ist die Geschichten über die Grenze, und Songs wie "California ein Garten Eden, ein Paradies zu leben oder zu sehen / Doch es glauben oder nicht, werden Sie nicht finden es so heiß, / Wenn Sie noch wird das Do Re Mi "," Vigilante Man ", solche Sachen," Pretty Boy Floyd. " So bringt er einige dieser Verse und Melodien nach Kalifornien, als er seine erste Radiosendung bekommt.Amy Goodman: Steve Earle, ich frage mich, ob Sie über die Bedeutung von Woody Guthrie in Ihrem Leben sprechen könnten.Steve Earle: Nun, Ich-bin-er Art erfunden, mein Job. Ich erfuhr von Woody Guthrie auf die gleiche Weise eine Menge Leute in meinem Alter getan haben: Sie wissen, über Bob Dylan. Und, wissen Sie, ich meine, wie ich nur-ich bin 57, also mein erstes Bob Dylan Platten waren eigentlich relativ späten, und ich ruderte zurück durch-ich hatte einen Schauspiellehrer in der Highschool, der gab mir ein paar Die Freewheelin 'Bob Dylan, der zweite Dylan Rekord. Damit das erste Mal, das ich je gehört, was-ich meine war, hatte ich Woody Guthrie bis zu diesem Zeitpunkt gehört, und ich hatte gehört, wissen Sie, die Bob Dylan Platten, die ich kannte, diejenigen, die ich kaufte, als sie rauskam hatte, aber das war das erste Mal, dass ich die Verbindung zwischen, wie viel, in der Anfangsphase, weißt du, Bob Dylan Woody Guthrie war und wie wichtig Woody hatte Bob gewesen. Ich verstand, dass die Verbindung, als ich begann, als ich diese frühen Aufzeichnungen zum ersten Mal hörte.Also, weißt du, es ist 1969. Ich bin 14 Jahre alt. Der Vietnam-Krieg vor sich geht. Ich bin kein Kandidat für einen Studenten Stundung. Als ich älter wurde, begann meine Freunde meine Einberufung. Und ich begann zu spielen in Kaffeehäusern, weil ich nicht alt genug war, um an Orten, die Schnaps serviert spielen. Und der ein Kaffeehaus in San Antonio, Texas, war ein ziemlich politisiert Umwelt. Also habe ich von dir gehört-wissen, diese Menschen Woody Guthrie Kapitel und Vers zitiert. Sie waren das die lokale U-Bahn-Zeitung wurde im Obergeschoss veröffentlicht. Also habe ich nie Musik und Politik, das bringt mich zurück zu Woody getrennt gehalten, immer und immer und immer wieder, über, wissen Sie, Songs zu schreiben. Und ich ging schließlich nach Nashville, als ich 19 war. Und ich habe versucht, ein lebendiges Spiel Musik zu machen. Ich weiß noch nicht verstehe mich als politischer Künstler sein, ich bin nur ein Künstler, dass-ich denke, wie Woody war-, dass wirklich lebt in politisch brisanten Zeiten. Und wenn ich zu spielen begann, wurde der Krieg. Und jetzt, glaube ich, diese Lieder zu werden, ich denke, Sie wissen, mehr relevant jeder zweite in der Zeit, dass wir im Moment leben.Amy Goodman: Steve, ich war dort letzte Nacht in der City Winery, wenn Sie Woody Lied gespielt "Deportierten."Steve Earle: Richtig.Amy Goodman: Ich frage mich, wenn Sie das tun könnten unsere Pause, indem er diesen Song leben.Steve Earle: Yeah, yeah. Mit diesem Song der wie-ich weiß es nicht. Dieser Song wird es immer wichtig für mich die ganze Zeit, nur weil ich aus dem besetzten Mexiko kommen, so ...[Gesang] Crops sind alle in werden die Pfirsiche Verrottung,Die Orangen sind alle in ihren Kreosot Dumps verpackt;Sie fliegen wir wieder bei der mexikanischen GrenzeUm all unser Geld nehmen, um wieder zurück zu waten.Auf Wiedersehen, meine Juan, Abschied, Roselita,Adiós mis amigos, Jesús y María;Sie werden nicht über einen Namen, wenn Sie das große Flugzeug zu reiten,Alles, was sie rufen Sie in der "Deportierte."Nun, mein Vater den eigenen Vater, watete er diesen Fluss,Sie nahmen das ganze Geld, dass er in seinem Leben gemacht hat;Meine Brüder und Schwestern arbeiteten in den Obstbäumen,Sie ritten die LKW 'til sie sich nahm und starb.Auf Wiedersehen, meine Juan, Abschied Roselita,Adiós mis amigos, Jesús y María;Sie werden nicht über einen Namen, wenn Sie das große Flugzeug zu reiten,Alles, was sie rufen Sie in der "Deportierte."Nun, der Himmel gefangen Flugzeug Feuer über Los Gatos Canyon,Ein Feuerball von Blitz und schüttelte allen unseren Hügeln,Wer sind diese Freunde, die alle wie dürre Blätter verstreut?Das Radio sagt: "Sie waren einfach Deportierten."Ist das die beste Art, wie wir unsere großen Obstgärten wachsen kann?Ist das die beste Art, wie wir unsere gute Früchte wachsen können?Um wie dürre Blätter fallen, um auf dem Mutterboden verrottenUnd auf keinen Namen, außer "Deportierte" bezeichnet werden?Auf Wiedersehen, meine Juan, Abschied, Roselita,Adiós mis amigos, Jesús y María;Sie werden nicht über einen Namen, wenn Sie das große Flugzeug zu reiten,Alles, was sie rufen Sie in der "Deportierte."Amy Goodman: Wow! Was für eine Pause! Hier auf Democracy Now!, Democracynow.org, Der Krieg und Frieden Bericht. Ich bin Amy Goodman, mit Juan González. Steve Earle, in unserem Studio zu leben, die dreimalige Grammy Award ausgezeichnete Künstlerin, Guthrie-inspirierten Musiker. Wie gut, wir sind von Woody Guthrie Tochter Nora Guthrie, der die Nora Guthrie läuft das Woody Guthrie-Archiv, und Anna Canoni, der seine Enkelin ist, die im Archiv arbeitet, wie gut. BeigetretenWenn Sie auf "Deportierte", über diesen Absturz, Anna zu hören, in-wann war das? -1948, In der Nähe von Los Gatos Canyon, 20 Meilen westlich von Coalinga in Fresno County, wo die Menschen deportiert wurden getötet, Ihre Gedanken über Ihr Großvater ?ANNA Canoni: Nun, ich dieses Lied spielen für meine Kinder, ich singe es, ich weiß nicht spielen. Aber ich singe es für meine Kinder jeden Abend, wie sie schlafen gehen, das eine interessante Möglichkeit, Ihre Kinder schlafen gelegt ist, würde Ich mag zu sagen. Es gibt Kinderliedern, dass Woody tut, aber ich habe meine Kinder in den Schlaf zu "Deportierten", "Meinen Frieden," einige der anderen Materialien.Aber ich lerne ständig über Woody. Ich fühle mich wie er immer noch weiterentwickelt, weil wir immer noch lernen, sind mehr und mehr über ihn. Also wurde ich hob mein Großvater zu wissen, wer im Sinne des Seins ein Songwriter war. Damals, in den frühen 80er Jahren in Howard Beach, Queens, nicht viele meiner Freunde wussten, es ist also nicht wie er ein Superstar war. Es war mehr, dass er etwas zu sagen, das war sehr wichtig war, und ich war auf alle seine Musik angesprochen. Dann begann ich für meine Mutter an der Woody Guthrie Amt für Veröffentlichungen vor etwa 10 Jahren. Und ich bin nur zu lernen, mehr und mehr, und ich liebe immer mehr darüber, wer mein Großvater wirklich war, durch das Lesen Zeitschriften und Außerbetriebnahme Bücher und Lernen, Forschen in der Woody Guthrie Archiv.Juan Gonzalez:, Sie haben Howard Beach. Ich möchte Nora danach zu fragen, weil Woody Guthrie ist die Quintessenz der Dichter des amerikanischen Herzland, doch er verbrachte viel Zeit seines Lebens in New York City, und das nicht nur in Manhattan, aber Sea Gate und Coney Island, Howard Beach. Talk-und Sie haben tatsächlich löschte ein ganzes Buch über Woody in New York City. Könnten Sie darüber, wie er hier und habe einige der Orte, dass er seine Heimat nannte, während er hier war, zu sprechen?NORA Guthrie: Ja. Er kam nach New York im Jahr 1940. Er trampte quer und kam hier am 16. Februar 1940. Und er kam auf die Einladung von Will Geer, der ein Schauspieler war, eine Freundin, die er in Los Angeles kennen gelernt hatte. Eine Menge Leute kennen ihn als Grandpa Walton. Und er war in einer Show in New York mit, und er mochte die Musik von Woody, und er sagte: "Sie sollten sich nach New York gekommen. Sie könnten Ihnen hier gefällt." Und so ist denn das, was er tat. Er trampte quer, und er kam nach New York. Und da in der Tat, blieb er in einer kleinen Pension am 43rd Street und Sixth Avenue. Das ist, wo er eingehakt.Und die ersten drei Songs schrieb er, die erste Woche war er in New York hatte er im ganzen Land gereist, und er schaute aus diesem Fenster in dem kleinen Hotelzimmer, und er erinnerte sich seiner Reise. Und er setzte sich und schrieb: "This Land Is Your Land", dass erste Woche in New York. Und viele Menschen wissen nicht, dass er "dieses Land" schrieb - sie nehmen an, dass er es schrieb im Mittleren Westen irgendwo, aber es ist wirklich ein Lied New York. Es geht um das Ergebnis der Höhepunkt dieser Reise, und wie er es ausdrückt zusammen, und die Lyrik, in dieser Pension-, die, ich muss sagen, gerade jetzt, wissen Sie, was steht auf der Ecke? New York Trivial Pursuit Frage: der 43. und Sechste, südwestlichen Ecke? Bank of America Hauptsitz.Amy Goodman: Woah! Wow! Bleiben wir im Jahr 1940 erscheinenden Woody Guthrie auf einer New Yorker Radio-Programm mit der Folk-Sängerin Leadbelly.Radiosprecher: Guten Tag. Ihre kommunale Station stellt eine weitere in der Reihe, "Folks Songs of America", mit diesen großen Negro Folk-Sängerin von Louisiana, Huddie Ledbetter, besser, Sie als Leadbelly bekannt. Und Leadbelly hat als seinen Gast heute die staubigsten Staub Bowler von ihnen allen, Woody Guthrie of Oklahoma.Woody Guthrie: Nun, ich denke jetzt, wir werden singen dich ein. Hier ist ein Lied hier, die mit einem Buch und einem Film, die kommen hier vor einiger Zeit unter dem Namen The Grapes of Wrath zu tun hat, aufgeschrieben von einem Mann, John Steinbeck, der das Pack auf dem Rücken warf und ging rechts heraus unter die Leute zu sehen, was los ist in den Vereinigten Staaten. Und es ist einfach so passiert, dass er einen Jackpot zu knacken, weil er was-wohin er ging und wusste, wusste, was er über das Schreiben. Also, ich habe das Buch nicht gelesen, aber dann habe ich gesehen das Bild dreimal. Und ich komme nach Hause, und ich setzte mich. Ich schrieb ein kleines Stück darüber. Der Name dafür ist "The Ballad of Tom Joad".[Gesang] Tom Joad stieg aus dem alten McAlester PenDort lernte er seine BewährungsauflagenNach vier langen Jahren auf einen Mann getötet LadungTom Joad kommt ein Fuß die Straße hinunter, der arme JungeTom Joad kommt ein wandelndes die Straße hinunterEs war dort, er fand ihn ein LKW-Fahren MannDort lernte er ihm eine FahrtSagte: "Ich habe gerade einen-lose aus dem alten GefängnisVerantwortlicher genannt Homicide, der arme Junge, es war eine Ladung genannt Homicide.Amy Goodman: Das Clip von Woody Guthrie aus dem Jahr 1940 kommt mit freundlicher Genehmigung des Down Home Radio Show. Nun, "Tom Joad", in Ihrem Buch, My Name Is New York: Ramblin 'Around Woody Guthrie' s Town, schrieb 57 East Fourth Street, sechster Stock, dies. Pete Seeger brachte ihn über das Lied zu schreiben. Beschreiben Sie die Situation und dann das Zitat von John Steinbeck, als er diesen bemerkenswerten Song hörte.NORA Guthrie: Nun, Woody benötigt eine Schreibmaschine, dieses besondere Lied zu schreiben, und Pete hatte eine Schreibmaschine. Und sie, er war auf der Fourth Street lebt im East Village an der Zeit. Und er verbrachte die ganze Nacht an der Schreibmaschine. Und Pete hing mit sich herum. Pete sagte schließlich: "Ich war so müde." Woody hatte einen Krug Wein. Pete ging zu Bett, und er wachte am nächsten Morgen, und da war der 16-Vers "Ballad of Tom Joad" in der Schreibmaschine, und Woody schlief unter dem Tisch.Und es war eine wunderbare Konsolidierung von Steinbecks Buch, The Grapes of Wrath. Und Woody wurde sehr, sehr durch den Charakter des Tom Joad bewegt und eng mit ihm persönlich als junger Mann identifiziert. Er spürte, dass er-wünschte, er könnte gesagt haben: "Das ist, wo ich sein würde, Ma, ich", das ist wirklich aus dem Buch, wenn Tom Joad endet und er sagt: "Wo Menschen sind, für ihre Rechte kämpfen, wo immer Menschen ist nicht kostenlos, das ist wo ich sein würde, Ma bin. " Und das wurde Art von Woody-Mission im Leben, wie gut. Natürlich, wenn John Steinbeck über das Lied gehört, diskutiert er ihn heraus und sagte: "Gott, dass der Sohn eines B -. Er legte sich in 17 Versen, was es mir dauerte zwei Jahre, zu schreiben"Amy Goodman: Die Macht der Musik. Nun, lasst uns über die Musiker, die mit Woody arbeitete sprechen. Wir interviewten Pete Seeger onDemocracy Now! vor ein paar Jahren, sprach über die Alan Lomax und Woody Guthrie.Pete Seeger: Nun, Alan hat mich begonnen, und viele andere. Er ist der Mann, der Woody Guthrie erzählt wird, sagt er, "Woody Guthrie, Ihre Mission im Leben ist es, Songs zu schreiben. Lassen Sie nichts ablenken. Du bist wie die Menschen, die Balladen von Robin Hood schrieb und der Ballade von Jesse James. Sie halten das Schreiben Balladen, solange du kannst. " Und Woody nahm es sich zu Herzen. Er war kein guter Ehemann. Er wurde immer läuft aus, aber er schrieb Songs, wie Sie wissen.Amy Goodman: Erinnerst du dich, wenn du zum ersten Mal traf Woody Guthrie?Pete Seeger: Oh, ja, ich werde es nie vergessen. Es war ein Benefizkonzert für Kalifornien Landarbeiter auf dem Broadway um Mitternacht. Burl Ives war da, das Golden Gate Quartet, Josh White, Leadbelly, Margo Mayo Square Dance-Gruppe, mit meiner Frau tanzen in ihm. Ich sang ein Lied sehr laienhaft und zog sich in der Verwirrung um ein paar Brocken der höflichen Applaus.Aber Woody übernahm und für 20 Minuten verzaubert jeden, nicht nur mit Gesang, sondern Geschichten erzählen. "Ich komme aus Oklahoma, weißt du? Es ist ein reicher Staat. Sie wollen etwas Öl? Nach unten in den Boden. Erhalten Sie einige Loch. Holen Sie mehr Öl. Falls Sie führen wollen, führen wir bekamen in Oklahoma. Nach unten ein Loch und erhalten Sie einige Blei. Wenn Sie wollen, Kohle, Kohle bekamen wir in Oklahoma. Nach unten ein Loch, erhalten Sie einige Kohle. Wenn Sie Lebensmittel, Kleidung oder Lebensmittel wollen, genau in das Loch zu gehen und dort bleiben. " Dann würde er ein Lied singen.Amy Goodman: Das war Pete Seeger beschreibt Woody Guthrie. Sprechen Sie über die, wenn sie ausprobiert, Nora, im Rainbow Room.NORA Guthrie: Na ja, hakte er sich schon früh mit Pete Seeger und ein paar andere Musiker. Sie wurden zusammen leben und arbeiten wie die Almanac Singers. Und historisch gesehen, ist es sehr wichtig, weil es das erste gemeinsame Gruppe, eine Volksmusik-Band zu bilden, so zu sprechen, die sich entwickelt hat in allem was wir wissen, aus dem Kingston Trio zu Weavers, etc., Peter, Paul and Mary-all wuchs aus war von dem kleinen Samenkorn Kernidee.Aber sie waren irgendwie immer beliebter Art in New York. Ihre Volksmusik war irgendwie neu. Es war ein bisschen ein Buzz Geschehen in der Stadt. Und sie bekamen eine Chance zum Vorspielen, auch im Rainbow Room. Und die Menschen liebten sie. Bess Hawes lacht und sagt: "Jedes Mal, wenn wir sangen ein Lied, das sie legte, die reichen Leute haben es geliebt, denn es gibt nichts mehr, die sie lieben, als einen Sinn für Humor besitzen, es sei denn, dann bekommen Sie mit dem nächsten Schritt-du ernst-und dann werden sie aufhören zu lachen. "Jedenfalls taten sie das Probespiel im Rainbow Room, und sie waren sehr beliebt. Und die Leute sagten: "Oh, ihr Jungs groß sind." Und sie wollten, sie verkleiden sich als Hinterwäldler, mit kleinen Hauben, und "Sie, tragen Sie eine Sache, und sitzen auf einem Haufen Heu, und wir werden Hillbilly-Musik zu tun, und New York City Elite liebe es einfach." Und Woody Art ausgeflippt und sagte: "Ich werde mich nicht, dies zu tun." Und der Rest der Almanache gingen, "Warum nicht? Dies ist eine großartige bezahlten Gig." Und Woody sagt: "Ich werde mich nicht von meinen Leuten Spaß machen." Und sie sagte: "Aber sie gehen, um eine Menge Geld zu zahlen. Wir werden ein Star in New York zu sein." Er sagte: "Ich werde mich nicht lustig über mein Volk zu machen. Und das ist, was sie uns tun wollen. Sie wollen uns hier oben zu sein, so dass sie über uns lachen, statt zu hören uns."Und er fing an, Songs zu schreiben auf der Stelle. Er war ein sehr guter Improvisator. Und er sagt, "im Rainbow Room, die Suppe am Köcheln ist. Sie rühren ihren Salat mit Standard Oil in New York City." Und er blies die Situation völlig. Und sie setzte sich auf der 60-Aufzug etwas Etagen. Und-Steve Earle: Mein Held.NORA Guthrie: Ja, nun, Sie wissen, die Leute nicht verstehen, wie schwer es ist, solche Dinge zu tun, besonders, wenn Sie Geld brauchen, ist, du bist hungrig. Sie waren eine sehr arme kleine Gruppe. Und ich glaube, Woody Art gelehrt, eine Menge Leute, Steve, wie man nein sagen.Steve Earle: Ja.Juan Gonzalez: Nun, Steve, genau darüber, seine Fähigkeit, seine Bedeutung im Hinblick auf die Zusammenlegung der Politik und Musik. Auf seiner Gitarre, er hatte "Diese Maschine tötet Faschisten."Steve Earle: Mehrere Gitarren, darunter einige, die ihm nicht gehören. Es war, es waren ein paar.Amy Goodman: Es wurde rechts über die Gitarre geschrieben?Steve Earle: Nun ja, es war tatsächlich-es mehrere. Manchmal ist es auf der Oberfläche der Gitarre geschrieben. Es gibt mehrere Anzeichen dafür, dass er gemacht hatte, die anderen wurden auf Gitarren setzen, wissen Sie. Es gibt eine ganze Ding wie ich bin-Art von einer Gitarre Sammler, und ich habe viel Zeit damit, auf die Spur der Geschichte der verschiedenen Gitarren, die Woody Guthrie mit fotografiert wurde, verbrachte, denn es gibt etwa fünf oder sechs von ihnen, dass er wurde mit fotografiert. Und einige von ihnen konsequent ein-Gitarre ist eine Gibson, die ihm gehörten. There's-Ich weiß, einer von ihnen, es gibt einen Martin, dass er vorbei ist und fotografiert immer wieder, und er hat sogar Künstlers Modell basiert auf ihr, aber es war nicht seine Gitarre. Es war Will Geer die Frau an der Gitarre, die er und lieh gehalten für eine sehr lange Zeit.Also, es-wissen Sie, das Ganze über-viel, es hat mit nur wer Woody war und wie Woody war zu tun. Ich meine, ich glaube nicht, Sie wissen, war er ein professioneller Entertainer. Er hatte eine Radio-Show, die extrem erfolgreich war. Jetzt hatte er, dass bestimmte Bosse-Sie wissen, erlaubt, ihm zu entkommen mit einem gewissen Maß auch aufgrund der eigenen politischen Überzeugungen, und da war eine Menge los. Er hat-sein Publikum, an diesem Punkt, waren-Sie wissen, waren-es war der Arbeiterbewegung. Also diese Art von-er zu Woody Guthrie an diesem Punkt. Also von der Zeit seiner Ankunft in New York City, er ist Woody Guthrie, und er weiß, er ist. Und es ist eines dieser Dinge. Ich glaube, er Entscheidungen getroffen, dass wissen Sie, Sie könnten eine andere Entscheidung zu treffen und mehr Geld verdienen, aber ich denke es gibt einen Punkt, an dem Sie erkennen, OK, ich habe dieses Publikum, und ich werde dieses Publikum zu halten , und ich werde in der Lage, mich selbst in den Spiegel schauen, wenn es bestimmte Zeilen, die ich für mich selbst zu zeichnen, wie ich entlang zu gehen und herauszufinden, wer ich als Künstler, dass ich nicht bin überqueren sind. Und das kann sich ändern. Es ist nicht unbedingt eine statische Sache. Die Zeiten ändern sich. Was ist wichtig für Sie ändert. Aber ich denke, ich glaube nur, wissen Sie, Geld-nIcHT er tue dies nicht für Geld. Er wasn't-er tat es, weil es passiert ist. Er wurde, die er als Darsteller war als organisch, denke ich, wie jeder kann, wissen Sie, sich mit einem Karriereplan.

Thursday, July 12, 2012

OCCUPY OLYMPICS, DROUGHT, HEAT



OCCUPY OLYMPICS, DROUGHT, HEAT



Illustration:  Great Keith!  www.whatnowtoons.com
 
          If you have seen much news lately, or any at all, you probably know that a “new study” came out that “proved” global warming.  New studies are perniciously hyped up and made false by their reporting.  Some studies “proved” that cyclamates caused cancer and this got to the point where they were forced off the market until “new studies” showed that they were not and that sugar was more dangerous, but not as much a fructose corn syrup.  You must be trembling as you read this horrifying news.

          And if you have been following us at all, you already know that man-made climate change is a fact.  (You also probably know that the universe is older that 5,000 years and that things evolve – except in Kansas and the Tea Party, but that means nothing as well.)  In addition, you may suspect with us that it is already too late to do anything about it – 30 years ago it was not.

          We are not trying to prove anything by relaying that here, but are providing a bit of background on the study (which shall remain anonymous).  Climatologists us what are called “predictors” to forecast weather.  A “predictor” is nothing more than a term in statistics that really means “explain” and they are best used after the results are known.  In the media, they are usually called “computer models,” although computers are more incredibly stupid that any machine previously invented.  They are simply fast at being stupid and that makes them so valuable.

          For a moment, remember those forecasts about where a hurricane is going to land.  When it is first seen, they put the information into several different “computer models,” and you see all those different paths in different colors.  Eventually, they all point to the same place, about 10 hours before it hits land.  All it means is that they now had sufficient information, including the past path, to make an accurate prediction, all long after you had already decided, correctly, where it would land.  Once it lands, you know the “predictors” were right.

          The same applies to this latest report (or study).  They kept putting in variables that would explain the droughts and record heat.  In no conventional way could they get any of the models to “predict” or account for the droughts.  It was only when data pertaining to man-made pollutants were added that the result were found.  Ergo, without mad-made pollution, there would be no global warming.

          OLYMPICS?  NBC, meaning Comcast, owns the Olympics in the US.  Of all the people covering them, only Bob Costas and Al Michaels, perhaps John McEnroe, have any business being there.  Others will include the Today show types and what Matt Lauer knows about the pentathlon Is about what Mitt Romney knows about the middle-class. 
          Of course, most people who watch the Olympics are not sports fans anyway.  Of the 200 million who watched, 131 million have never been to a baseball game in their life and even less ever saw a football game other than the so-called SuperBowl.  It reminds me that one British politician in hanging the five Olympic rings said that the five rings stood for something like “endurance, strength, humility, poverty, and chastity.”  I mean, really.  Like he said … never mind.

         

OCCUPY Olympiade, Trockenheit, Hitze

OCCUPY Olympiade, Trockenheit, Hitze


Wenn Sie in letzter Zeit viel Neues, oder überhaupt gesehen haben, wissen Sie wahrscheinlich, dass eine "neue Studie" herauskam, dass "bewiesen" die globale Erwärmung. Neue Studien sind verderblich hochstilisiert und machte durch ihre falsche Berichterstattung. Einige Studien "bewiesen", dass Cyclamate Krebs verursacht, und dieser kam zu dem Punkt wo sie vom Markt verdrängt, bis "neue Studien" zeigten, dass sie nicht waren und dass Zucker war gefährlicher, aber nicht so sehr eine Fructose-Sirup. Sie müssen zittern, wenn Sie diese entsetzliche Nachricht zu lesen.
Und wenn Sie verfolgt haben uns bei allen, die Sie bereits wissen, dass Menschen verursachte Klimawandel eine Tatsache ist. (Sie wissen wahrscheinlich auch, dass das Universum älter ist, dass 5000 Jahre und die Dinge entwickeln -. Außer in Kansas und der Tea Party, aber das bedeutet nichts anderes als gut) Darüber hinaus können Sie mit uns vermuten, dass es schon zu spät ist zu tun etwas dagegen - vor 30 Jahren war es nicht.
Wir versuchen nicht, irgendetwas von Relaying, dass hier beweisen, sondern bieten ein wenig Hintergrund über die Studie fest (der anonym bleiben). Klimaforscher uns so genannte "Prädiktoren" zu Prognose Wetter. Ein "Prädiktor" ist nichts weiter als ein Begriff in der Statistik, das wirklich bedeutet, "erklären" und sie sind am besten verwendet werden, nachdem die Ergebnisse bekannt sind. In den Medien werden sie meist als "Computer-Modelle," obwohl Computern mehr unglaublich dumm, dass jede Maschine zuvor erfunden sind. Sie sind einfach zu schnell dumm und das macht sie so wertvoll.
Für einen Moment erinnere mich an jene Prognosen darüber, wo ein Hurrikan an Land gehen. Als es zuerst gesehen wird, setzen sie die Informationen in verschiedene "Computer-Modelle," und du siehst all diese verschiedenen Wege in verschiedenen Farben. Schließlich, sie alle auf der gleichen Stelle, etwa 10 Stunden bevor es auf Land. Es bedeutet nur, dass sie nun über ausreichende Informationen, einschließlich der letzten Weg, um eine genaue Vorhersage, die alle lange machen, nachdem Sie bereits beschlossen hatte, nicht richtig, wo er landen würde. Sobald sie landet, wissen Sie, die "Prädiktoren" hatten Recht.
Das gleiche gilt für dieses jüngsten Berichts (oder Studium). Sie hielten Putting in Variablen, die die Trockenheit und Hitze Rekord erklären würde. In keinem herkömmlichen Art und Weise konnten sie sich eines der Modelle zu "vorhersagen" oder Konto für die Dürren. Erst wenn Daten über Menschen verursachten Schadstoffe wurden hinzugefügt, dass das Ergebnis gefunden wurden. Ergo, ohne verrückt verursachte Umweltverschmutzung, gäbe es keine globale Erwärmung sein.
Olympischen Spiele? NBC, Comcast Bedeutung besitzt die Olympischen Spiele in den USA. Von all den Menschen, der sie bedeckenden haben nur Bob Costas und Al Michaels, vielleicht John McEnroe, jedes Unternehmen da zu sein. Andere gehören der Today-Show-Typen und was Matt Lauer weiß um die Fünfkampf geht darum, was Mitt Romney weiß um die Mittelschicht.Natürlich sind die meisten Leute, die Olympischen Spiele sehen nicht Sportfans sowieso. Von den 200 Millionen, die beobachtet wurden 131 Millionen noch nie in einem Baseball-Spiel in ihrem Leben gewesen, und noch weniger jemals sah ein Fußballspiel anderen als der sogenannte Superbowl. Es erinnert mich, dass ein britischer Politiker in hängenden die fünf olympischen Ringe gesagt, dass die fünf Ringe für so etwas stand "Ausdauer, Kraft, Demut, Armut und Keuschheit." Ich meine, wirklich. Wie er sagte ... es macht nichts.

Wednesday, July 04, 2012

OCCUPY INDEPENDENCE AND OTHER ISSUES


OCCUPY INDEPENDENCE AND OTHER ISSUES


          So the United States celebrates its “Independence” from England in its annual ritual of flag-waving and ordinance explosion on July 4th.  It is still amazing to notice how many Americans ask British visitors how they celebrate the 4th in “their country.”
          “By washing our hands,” would be a great response were it not for the lap-dog tendencies of British governments in respect to the U.S. military.
If we seriously consider the matter, however, America does its best to ensure that other countries are NOT independent from the capitalism world-system powered by that military.  Right now, there are some attempts to investigate some of the recent manipulations by the legions of capitalism, many, strangely enough, named to resemble a rock mined mainly in Africa, a Diamond. 
We used to take seriously such practices as price fixing which is a bunch of manufacturers getting together and deciding how much they can squeeze out in profits from a specific commodity.  But al least those things were tangible.  This scandal takes capitalism to a new level.
They were fixing prices on rates of interest, a pure capitalist move as no physical entity is involved.  I remember reading Alan W. Watts once as he wrote that the Depression made about as much sense, and was as accurate as, someone show up for work one day and the boss telling him, “Sorry, we have to let you go.  We are out of inches.”  In other words, pure abstractions.  This takes the concept of alienation to levels that Marx never imagined.
         
          Another thing we do is force people to sing our national anthem.  First of all, the only singer I have ever heard who sang it and hit all the notes was Whitney Houston, now dead, who also was one of the few who could hit the notes on Dolly Parton’s “I Will Always Love You,” a song which at least makes some sense in its lyrics.
          We need to look at the lyrics for a moment to realize that it is nothing more than a rhetorical questions, asked decades after the fact, to which the answer must be “NO, I can NOT see any of that.”  This may be the reason why Americans set off so much gunpowder on that date, although those who do seem merely to like the noise and some the sight of things in the sky.

          The truth is that nothing is independent of anything else, a point which jingoists of the U.S. seem unwilling to admit when hearing of climate change.  This particular summer is spent with tremendous heat burning down all over the country here, while at the same time we are systematically attempting to subjugate the entire Middle East in order to obtain more oil to burn and cloud our skies.

          Well, there is more to it than that, of course, but for now we are grateful for the July 4th broadcast edition of Democracy Now which celebrates Woody Guthrie at 100 and, joining in also at nearly 100, Pete Seagar.  The presentation of the national Anthem and Woody Guthrie’s remedy for it (which has been censored for years in the schools of the U.S.) is informative and deserves inclusion, with such people giving Americans something worthy to celebrate:

WEDNESDAY, JULY 4, 2012

Woody Guthrie at 100: Pete Seeger, Billy Bragg, Will Kaufman Honor the "Dust Bowl Troubadour"

Guthrie1
Commemorations are being held across the country this year to mark the 100th anniversary of the birth of one of the country’s greatest songwriters, Woody Guthrie. Born on July 14, 1912, in Okemah, Oklahoma, Guthrie wrote hundreds of folk songs, including "This Land Is Your Land," "Pastures of Plenty," "Pretty Boy Floyd," "Do Re Mi" and "The Ranger’s Command." While Guthrie is best remembered as a musician, he also had a deeply political side. At the height of McCarthyism, Guthrie spoke out for labor and civil rights and against fascism. In this one-hour special, you will hear interviews and music from folk singer Pete Seeger, the British musician Billy Bragg, and the historian Will Kaufman, author of the new book, "Woody Guthrie, American Radical."
"Woody’s original songs, the songs that he wrote back in the 1930s ... with these images of people losing their houses to the banks, of gamblers on the stock markets making millions, when ordinary working people can’t afford to make ends meet, and of people dying for want of proper free healthcare, you know, this song could have been written anytime in the last five years, really, in the United States of America," says Bragg, who has long been inspired by Guthrie.
Guthrie’s most famous song, “This Land Is Your Land,” was written in 1940 in response to Kate Smith’s "God Bless America.” "Woody saw ['God Bless America'] as a strident, jingoistic, complacent, tub-thumping anthem to American greatness,” Kaufman says. “And now, he had just come from the Dust Bowl. He’d just come from the barbed-wire gates of California’s Eden there. He’d seen the Hoovervilles. He’d seen the bread lines. He’d seen labor activists getting their heads busted. And so, he’s thinking, what — God bless — what America, you know, is Kate Smith singing of?” In 2009, Pete Seeger and Bruce Springsteen performed “This Land Is Your Land” for the inauguration of President Obama. [includes rush transcript]
GUESTS:
Will Kaufman, professor of American literature and culture at the University of Central Lancashire, England. He is author of Woody Guthrie, American Radical.
Pete Seeger, legendary folk singer and activist.
Billy Bragg, British musician and activist. With Wilco, he has released two albums of Woody Guthrie music.

Related

·                         Black History Special: Jazz Legend Randy Weston on His Life and Celebration of "African Rhythms"Feb 20, 2012 | STORY
·                         “All There Is”: Love Stories from the StoryCorps Oral History Project with Founder Dave IsayFeb 14, 2012 | STORY
·                         "A Moment in the Sun": An Extended Interview with Independent Filmmaker, Author John SaylesNov 24, 2011 | STORY
·                         "A Moment in the Sun": An Extended Interview with Independent Filmmaker, Author John SaylesJul 04, 2011 | STORY
·                         The Legendary Bob Dylan Turns 70: Democracy Now! Airs Rare Interviews and Songs from Pacifica Radio ArchivesMay 24, 2011 | STORY

Links

·                         Woody Guthrie Archives
·                         Woody Guthrie Official Site
·                         Will Kaufman's Website, Author of "Woody Guthrie: American Radical"
·                         "Roots of Woody Guthrie: Celebrating Woody at 100" (Down Home Radio Show)
·                         Woody at 100: The Woody Guthrie Centennial Collection (Smithsonian Folkways)
·                         Alan Lomax Archive

Editor's Picks

·                         We Shall Overcome: An Hour with Legendary Folk Singer & Activist Pete SeegerJul 04, 2007 | STORY
·                         Billy Bragg: British Rocker on Norway Attacks, Activism & His Song on Murdoch, “Never Buy The Sun”Aug 01, 2011 | STORY
·                          
RUSH TRANSCRIPT
This transcript is available free of charge. However, donations help us provide closed captioning for the deaf and hard of hearing on our TV broadcast. Thank you for your generous contribution.DONATE >

Transcript

AMY GOODMAN: Commemorations are being held across the country this year to mark the hundredth anniversary of the birth of one of the country’s greatest songwriters, Woody Guthrie. Born on July 14, 1912, in Okemah, Oklahoma, Guthrie wrote hundreds of folk songs, including "This Land Is Your Land," "Pastures of Plenty," "Pretty Boy Floyd," "Do Re Mi" and this song, "The Ranger’s Command."
NARRATOR: Two fragments of film survive of Guthrie performing. One of them, lost in the archives for 40 years has only just come to light.
WOODY GUTHRIE: [singing] But the rustlers broke on us in the dead hours of night;
She ’rose from her blanket, a battle to fight.
She ’rose from her blanket with a gun in each hand,
Said: Come all of you cowboys, fight for your land.
AMY GOODMAN: A rare 1945 video recording of Woody Guthrie. Known as the Dust Bowl Troubadour, Guthrie became a major influence on countless musicians, including Bob Dylan, Bruce Springsteen, Pete Seeger and Phil Ochs. While Woody Guthrie is best remembered as a musician, he also had a deeply political side. At the height of McCarthyism, Guthrie spoke out for labor and civil rights and against fascism. He died in 1967 after a long battle with Huntington’s disease. But his music lives on.
Over the next hour, we’ll hear from folk singer Pete Seeger, the British musician Billy Bragg and the historian Will Kaufman. But first, Woody Guthrie, in his own words, being interviewed by the musicologist Alan Lomax
ALAN LOMAX: What did your family do? What kind of people were they, and where did they come from?
WOODY GUTHRIE: Well, they come in there from Texas in the early day. My dad got to Oklahoma right after statehood. He was the first clerk of the county court in Okemah, Oklahoma, after statehood, as he is known as one of them old, hard-hitting, fist-fighting Democrats, you know, that run for office down there, and they used to miscount the votes all the time. So every time that my dad went to town, it was common the first question that I ask him when he come riding in on a horse that evening, I’d say, "Well, how many fights did you have today?" And then he’d take me up on his knee, and he’d proceed to tell me who he is fighting and why and all about it. "Put her there, boy. We’ll show these fascists what a couple hillbillies can do."
ALAN LOMAX: Where did you live? On a farm?
WOODY GUTHRIE: Well, no, I was born there in that little town. My dad built a six-room house. Cost him about $7,000 or $8,000. And the day after he got the house built, it burned down.
ALAN LOMAX: What kind of a place was Okemah? How big was it, when you remember it, when you were a kid?
WOODY GUTHRIE: Well, in them days, it was a little town, about 1,500, and then 2,000. A few years later, it got up to about 5,000. They struck some pretty rich oil pools all around there—Grayson City and Slick City and Cromwell and Seminole and Bowlegs and Sand Springs and Springhill. And all up and down the whole country there, they got oil. Got some pretty nice old fields ’round Okemah there.
ALAN LOMAX: Did any of the oil come in your family?
WOODY GUTHRIE: No, no, we got the grease.
AMY GOODMAN: Woody Guthrie being interviewed by Alan Lomax.
We turn now to Will Kaufman, author of the new book, Woody Guthrie, American Radical. Kaufman is a professor of American literature and culture at the University of Central Lancashire, England. He’s also a musician who’s performed hundreds of musical presentations on Woody Guthrie. I interviewed Will Kaufman recently and asked him to talk about Woody Guthrie’s childhood.
WILL KAUFMAN: Well, he was born in Okemah, Oklahoma, as you said, in 1912. He was born to a middle-class, fairly right-wing family. His father, Charlie Guthrie, was a small-town politician, a real estate agent and Klan supporter, supporter of the Ku Klux Klan.
AMY GOODMAN: Some said he was a Klansman.
WILL KAUFMAN: Yeah, there’s no documentary evidence to firmly establish that Charlie Guthrie was a member of the Klan, but there’s no doubt that he supported them. There’s some anecdotal evidence that he sometimes rode out with them on their adventures and may have participated in a lynching. That affected Woody years later. But there’s no indication that Woody was particularly all that political when he was growing up in Okemah. And then after a number of family tragedies, like the burning down of their house, the death of his older sister in a house fire, the near-fatal burning of his father in a third fire, and the incarceration of his mother in the Oklahoma state mental asylum—she wasn’t crazy; she had the misunderstood and undiagnosed Huntington’s disease—where after all these tragedies, Woody went to join his father in another boom-to-bust oil town in the Texas Panhandle, a place called Pampa, Texas. He dropped out of high school after two years, became a sign painter, married, had his first two children, and then sat there and watched as the Dust Bowl hit the center of the United States, and, you know, tens of thousands of square miles of destroyed farmland just wiped out. Woody was there. And he began to write about the dust.
WOODY GUTHRIE: [singing] Back in Nineteen Twenty-Seven,
I had a little farm and I called that heaven.
Well, the prices up and the rain come down,
And I hauled my crops all into town 
I got the money, bought clothes and groceries,
Fed the kids, and raised a family.
Rain quit and the wind got high,
And the black ol’ dust storm filled the sky.
And I swapped my farm for a Ford machine,
And I poured it full of this gas-i-line 
And I started, rockin’ an’ a-rollin’,
Over the mountains, out towards the old Peach Bowl.
WILL KAUFMAN: Some of those Dust Bowl ballads come out of, really, his late teens and early twenties, you know. Then he joined about half-a-million other migrants heading westwards towards California, where they had heard there was lots of work out there—and, of course, they were wrong. And it’s there in California when Woody gets—he sort of hooks up with the right people, I suppose, and gets involved in the Popular Front out there in California, and this is the beginning of—really, of his politicization. As you said, began writing columns for the People’s World out there and—in Los Angeles, and got a show on a progressive radio station, KFVD, out in Los Angeles, and begins to circulate around the migrant camps, where the Okies, as they were pejoratively called, were living in old dwellings of tar, paper and tin and old packing crates and the bodies of abandoned cars, under railroad bridges, by the side of rivers and what have you, and getting their heads broken when they dared to organize into unions. And Woody began to witness that and began to write about it. And so, he began to see music as a political weapon then.
AMY GOODMAN: Will Kaufman, talk about 1937, the turning point for Woody Guthrie as he takes on racial issues in this country.
WILL KAUFMAN: Yeah, he—he arrived in California, I think, with the influence of having grown up in a state dominated by the Klan and growing up in a family that supported the Klan. He wasn’t all that racially enlightened when he went out to California. There’s evidence in the Archives that he would, you know, write these mock poems about Africans—African Americans are bathing on the beach in Santa Monica with the—you know, giving off the Ethiopian smell and with jungle rhythms pounding in their veins. And he’d happily sing songs using the N-word and words like "coons" and stuff like that, which were part of that white mountain tradition. And so, he’s on this radio station sometime in 1937, and he announces that he’s going to play a song from Uncle Dave Macon on the Grand Ole Opry, and Gid Tanner and the Skillet Lickers, as well, recorded it, a lovely song called "Run, Nigger, Run." And he announces it, and he plays it.
And he gets a letter from a member of his listening audience the next day. And I know that letter by heart. I’ve seen it. He says, "You were getting along pretty well on your program tonight, until you announced your nigger blues. I’m a Negro, a young Negro in college. And I certainly resented your remark. No person or person of any intelligence uses that word over the radio today." And that letter really hit Woody like a slap in the face. He was mortified. He apologized profusely on the air the next day. He made a big point of dramatically tearing out the song sheet from his notebook and tearing it to shreds and promising he would never use that word again. And as he later said, "I apologize to the Negro people for the frothings that I let slip out of the corners of my mouth." So this is the beginning of his conversion, I suppose, to eventually becoming one of the most ardent champions and activists for racial equality.
AMY GOODMAN: You mentioned the lynching that occurred a year before he was born that his father—
WILL KAUFMAN: Yeah.
AMY GOODMAN: —may well have been involved with.
WILL KAUFMAN: Yeah.
AMY GOODMAN: Talk about how it came back.
WILL KAUFMAN: Well, there was—about a year before Woody’s birth, there was a policeman in Okemah named George Loney, who went to the house of a fellow named Nelson, going to arrest him. I think the charge was sheep stealing or something minor like that. And I don’t think Nelson was there. But certainly his wife Laura and his 12-year-old son Lawrence and a little baby, they were there. And this policeman was apparently very violent, very threatening. And young Lawrence thought that his mother was in danger, and he grabbed a rifle, shot this policeman in the leg. Policeman bled to death on their front lawn.
Lynch mob—well, first of all, Laura and Lawrence and the baby are brought to the jail near Okemah. And then, about a week later, a lynch mob breaks into the jail, drags them to the Canadian River railroad bridge just outside of Okemah. Laura was lynched. Lawrence, 15-year-old—13- to 15-year-old boy, was lynched, after being sexually humiliated in public. And the baby is left crying by the side of the road. And the citizens of Okemah were so pleased with their handiwork that soon they were selling postcards to commemorate it. And Woody saw that postcard, and he actually wrote a song about that. If you want to hear it, I can do it. He never recorded it. It’s called "Don’t Kill My Baby and My Son."
[singing] As I walked down that old dark town
In the town where I was born,
I heard the saddest lonesome moan
That I ever heard before.
My hair it trembled at the roots
Cold chills run down my spine,
As I drew near that jail house
I heard this deathly cry:
Don’t kill my baby and my son,
Don’t kill my baby and my son.
You can stretch my neck from that old river bridge,
But don’t kill my baby and my son.
AMY GOODMAN: Will Kaufman, author of Woody Guthrie, American Radical. How do you know that melody and that song if Woody Guthrie never recorded it?
WILL KAUFMAN: Yeah, I’ve seen the words. Woody really didn’t—he didn’t write any music. He only wrote lyrics, effectively. I mean, he may—I think he wrote one mandolin tune called "Woody’s Rag" or something like that. But effectively, what he would do is, for the most part, he would write lyrics down, and sometimes he would actually say, you know, "to be sung to the tune of 'Streets of Laredo'" or something, and he would have a folk song in his head or even a song that, like, a friend of his like Leadbelly wrote. He didn’t really care. You know, he’d steal—he’d steal music, you know, right and left, and admit it. So, for that one in particular, for instance, you could tell—if you know the American traditional, you know, folk repertoire, you could tell sometimes what kind of—what song he had as a pattern in his head. And I could tell by reading the lyrics that he had the old tune "Wild Bill Jones" in his head, so I just put it to "Wild Bill Jones."
AMY GOODMAN: In 1940, Woody Guthrie moves to New York.
WILL KAUFMAN: Right.
AMY GOODMAN: Why?
WILL KAUFMAN: He moves to New York because he has been involved in the labor struggles in the Californian fields, in Kern County, in particular, Madera County—Kern County mostly. And, well, there were quite a few defeats in the Californian fields at that point, and he befriended Will Geer, who people may know. Later on, he was the actor who played Grandpa Walton in The Waltons. Well, he was a very good friend of Woody Guthrie and John Steinbeck, political activist, communist activist. And Geer was going to New York to star inTobacco Road, a Broadway version of Tobacco Road, and suggested to Woody, "Look, you know, why don’t you come out? Why don’t you come out to New York? There’s a lot going on there." And so Woody deposited his long-suffering family in Texas, back in Pampa, and hitchhiked to New York in 1940. And that really was the only—I suppose the only permament home that he had for the rest of his life would have been New York City.
AMY GOODMAN: And talk about what being in New York meant for him. Who did he meet? What was he singing?
WILL KAUFMAN: Well, he was singing some interesting songs, first of all—writing some interesting songs, because as he was hitchhiking north and east our of Texas in that bitter cold new year of 1940, all he’s hearing on the radio is Kate Smith singing Irving Berlin’s "God Bless America." And that’s—that was the big hit of the year. And Woody hated that song.
KATE SMITH: [singing] God bless America
Land that I love.
Stand beside her, and guide her
Through the night with a light from above.
WILL KAUFMAN: Now, I mean, there’s two ways you can look at that song. You can look at "God Bless America," written by Irving Berlin, all right—it’s the fearful prayer, almost, of a European Jewish immigrant to the United States who’s nervously watching the rise of fascism in Europe and praying that it won’t happen over here. He actually wrote it back in 1917 and put it away. But, you know, looking at Hitler across the sea, he’s maybe thinking it’s time for that song to be resurrected. So that’s a charitable way of looking at it. It’s not bombastic, it’s not patriotic; it’s fearful, and it’s hopeful.
That’s not the way Woody saw it. Woody saw it as a strident, jingoistic, complacent, tub-thumping anthem to American greatness. And now, he had just come from the Dust Bowl. He’d just come from the barbed-wire gates of California’s Eden there. He’d seen the Hoovervilles. He’d seen the bread lines. He’d seen labor activists getting their head busted. And so, he’s thinking, what—God bless—what America, you know, is Kate Smith singing of? So he sits down and writes a song in response to Irving Berlin, and he calls it "God Blessed America for Me." And later on, he decides to come back to that song and change the title, change the verses, change the refrain, and it becomes "This Land Was Made for You and Me." And then he puts it away. So, that’s one of the songs he’s writing in 1940.
WOODY GUTHRIE: [singing] I roamed and rambled and I followed my footsteps
To the sparkling sands of her diamond deserts;
And all around me a voice was sounding:
This land was made for you and me.
There was a big high wall there that tried to stop me
Sign was painted, said "Private Property"
But on the back side it didn’t say nothing
This land was made for you and me.
AMY GOODMAN: Let’s talk about "This Land Is Your Land" —
WILL KAUFMAN: OK.
AMY GOODMAN: —and what it became, in fact, for President Obama’s inauguration.
WILL KAUFMAN: Yeah. I think probably the biggest audience, single audience, ever to hear that song was the inaugural concert for Barack Obama, where Bruce Springsteen and Pete Seeger sang the restored version. Because, you see, "This Land Is Your Land" has an interesting history. It starts off as "God Blessed America for Me." And it contains a couple of killer anti-capitalist verses that I don’t remember singing in school, you know? And three of those verses were the ones that—I mean, one verse, Woody recorded one verse, I believe, in an unreleased version, about excoriating private property. But there’s other verses in there. And, you know, that’s what Pete—Pete said, you know, "I’ll sing this song, as long as I can sing the whole thing," and as I recorded it earlier, so you can hear the progression of that song from the angry and bitter satire that it originally was to the unofficial national anthem that it became.
AMY GOODMAN: Did Springsteen and Seeger sing the whole song?
WILL KAUFMAN: They did. They did. They sang the whole thing, and they sang it right into the face of American power, right into—they had to sing it to the president of the United States. "There was a big high wall there that tried to stop me. Sign was painted saying 'Private Property.' But on the other side, it didn’t say nothing. That side was made for you and me." You know? Big audience for that one.
PETE SEEGER AND BRUCE SPRINGSTEEN: This land is your land, this land is my land
From California to the New York island;
From the redwood forest to the Gulf Stream waters
This land was made for you and me.
I roamed and rambled and I followed my footsteps
To the sparkling sands of her diamond deserts;
And all around me a voice was sounding:
This land was made for you and me.
This land is your land, this land is my land
From California to the New York island;
From the redwood forest to the Gulf Stream waters
This land was made for you and me.
In the squares of the city, by the shadow of a steeple;
By the relief office, I saw my people.
As they stood there hungry, I stood there wistless,
This land was made for you and me.
There was a big high wall there that tried to stop me
A great big sign there said "Private Property"
But on the back side it didn’t say nothing
That sign was made for you and me.
AMY GOODMAN: Pete Seeger and Bruce Springsteen singing "This Land Is Your Land" in 2009, a day before President Obama was inaugurated. This is Democracy Now!, democracynow.org, The War and Peace Report, with a Woody Guthrie special. I’m Amy Goodman. Woody Guthrie was born a hundred years ago, on July 14, 1912. We’re continuing our conversation with Will Kaufman, author of Woody Guthrie, American Radical. I asked him to talk more about Guthrie’s move east in 1940.
WILL KAUFMAN: He gets to New York. Will Geer is putting on a—organizing a concert, a benefit concert for the John Steinbeck Agricultural Committee.
AMY GOODMAN: Which is what?
WILL KAUFMAN: The Steinbeck Committee to Aid Agricultural [Organization] migrants, it was a benefit—fundraising organization that was just raising money for the migrants, for the Dust Bowl migrants, out in California. Steinbeck didn’t have anything to do with it except lending his name, his name to it.
AMY GOODMAN: Of course, he wrote The Grapes of Wrath.
WILL KAUFMAN: And he wrote The Grapes of Wrath, of course, yeah, and became a friend of Woody Guthrie’s there in California. So Woody said, "Yeah, of course I’ll sign up to that." And so, Will Geer has—for this New York concert, he has a roster of some of the top up-and-coming political folk singers there, also Alan Lomax, who’s probably one of the most important figures there. He’s the archivist of American Folk Song at the Library of Congress and also a musicologist, folk song collector, like his certainly more conservative father John Lomax was. And so, Alan Lomax also had gathered around him a number of important folk singers: young Pete Seeger, Harvard dropout, Lee Hays from the Commonwealth College, "Leadbelly" Huddie Ledbetter, Josh White, other black musicians from the Piedmont. And so, that is the concert in which—when Woody Guthrie first meets Pete Seeger. Lomax later said, "Go back to that night when Woody first met Pete, and you can date the renaissance of American folk music to that night." You know.
AMY GOODMAN: Will Kaufman is author of American Radical. During aninterview on Democracy Now!, the legendary folk singer Pete Seeger talked about Alan Lomax and Woody Guthrie.
PETE SEEGER: Well, Alan got me started, and many others. He’s the man who told Woody Guthrie, he says, "Woody Guthrie, your mission in life is to write songs. Don’t let anything distract you. You’re like the people who wrote the ballads of Robin Hood and the ballad of Jesse James. You keep writing ballads as long as you can." And Woody took it to heart. He wasn’t a good husband. He was always running off, but he wrote songs, as you know.
AMY GOODMAN: Do you remember when you first met Woody Guthrie?
PETE SEEGER: Oh, yeah, I’ll never forget it. It was a benefit concert for California agricultural workers on Broadway at midnight. Burl Ives was there, the Golden Gate Quartet, Josh White, Leadbelly, Margo Mayo Square Dance Group, with my wife dancing in it. I sang one song very amateurishly and retired in confusion to a smattering of polite applause.
But Woody took over and for 20 minutes entranced everybody, not just with singing, but storytelling. "I come from Oklahoma, you know? It’s a rich state. You want some oil? Go down in the ground. Get you some hole. Get you more oil. If you want lead, we got lead in Oklahoma. Go down a hole and get you some lead. If you want coal, we got coal in Oklahoma. Go down a hole, get you some coal. If you want food, clothes or groceries, just go in the hole and stay there." Then he’d sing a song.
AMY GOODMAN: In 1940, Woody Guthrie appeared on a New York radio program featuring the folk singer Leadbelly.
RADIO ANNOUNCER: Good afternoon. Your municipal station presents another in the series, "Folks Songs of America," featuring that great Negro folk singer of Louisiana, Huddie Ledbetter, better known to you as Leadbelly. And Leadbelly has as his guest today the dustiest Dust Bowler of them all, Woody Guthrie of Oklahoma.
WOODY GUTHRIE: Well, I think now we’re going to sing you one. Here’s a song here that has to do with a book and a motion picture that come out here a while back by the name of The Grapes of Wrath, wrote down by a man, John Steinbeck, who threw the pack on his back and went right out amongst the people to see just what is going on in the United States. And it just so happened that he hit a jackpot, because he knew what—where he was going and knew what he was writing about. So, I didn’t read the book, but then I seen the picture three times. And I come home, and I sat down. I wrote up a little piece about it. The name of this is "The Ballad of Tom Joad."
[singing] Tom Joad got out of that old McAlester Pen
There he got his parole
After four long years on a man killing charge
Tom Joad come a walking down the road, poor boy
Tom Joad come a walking down the road
It was there he found him a truck driving man
There he got him a ride
Said: "I just got a-loose from the old penitentiary
Charge called Homicide, poor boy, it was a charge called Homicide.
AMY GOODMAN: Woody Guthrie performing on the radio in 1940. That same year, he formed the Almanac Singers with Pete Seeger and others. I asked Will Kaufman, author of Woody Guthrie, American Radical, to talk about the significance of the group.
WILL KAUFMAN: The Almanac Singers were really spearheaded by Pete Seeger and Millard Lampell and Lee Hays, and it had various personnel in this band. They were a—really wanted to form, I guess, what would have been the first self-consciously proletarian, progressive music group in America, group of singers. The idea was using song as a means of championing the union movement and the anti-intervention movement, until of course the war starts, and then they do their flip-flop and go from being anti-interventionists into war champions. They didn’t last very long. They’re dissolved, they’re broken up by about 1942. But they wrote quite a few songs which were sort of the prototype for many of the political folk groups that followed, including the Weavers, which in a sense grows out of the Almanac Singers, as some of the same people who were in that group become the Weavers, as well.
AMY GOODMAN: Paul Robeson—when did Woody Guthrie meet Paul Robeson, the famous singer, actor, dogged by the U.S. government, by the FBI? They took back his passport.
WILL KAUFMAN: Yeah. He would have—I guess it would have been around in the late '40s, when he actually met Robeson, because both of them were on the board of People's Songs, which was an organization started by Pete Seeger as a means, again, of energizing the union movement through song. And he admired Paul Robeson very much. I don’t believe he ever sang with them. I saw one letter in which he mentions having met him. But he certainly supported him. And he was there, of course, during these—the Peekskill Riots of 1949.
AMY GOODMAN: Well, talk about the Peekskill Riots. Exactly what happened?
WILL KAUFMAN: OK, 1949, August, late August, early September of 1949, the Civil Rights Congress, through People’s Songs, got Paul Robeson to agree to sing a benefit concert at the golfing grounds up in—or the Lakeland picnic area up in Peekskill, Westchester County. And before Robeson even got to the grounds, he never—in fact, he never even made it to the grounds, because for the whole previous week, the Peekskill Evening Star and other local newspapers and the Ku Klux Klan and other right-wing organizations were firing up the populists to prevent Robeson and to prevent his followers from coming to Peekskill. Robeson—you know, it was all this Robeson, you know, Jew-loving commie kind of stuff like that, because Robeson had declared—his crime was declaring, in the midst of the Cold War, that no African American would voluntarily go to war with the Soviet Union. He’d been to the Soviet Union. He said he was treated with more respect there than he was ever treated in the United States. And for that heresy, he was met with a burning cross on the hills above Peekskill, which, you know, kind of proved his point. And so, he never made it to the grounds there, but the concertgoers did. They were on the grounds there, and they were met by masked gangs of men and women and teenagers hurling rocks and abuse and beating them up with, you know, fence posts and baseball bats, and destroying the grounds and what have you.
And so, Robeson is not able to sing at Peekskill that week. But he makes a declaration. He says, "I don’t get scared when fascism comes near, like it has at Peekskill." And he says, "I’m going to come back in a week, and I’m going to sing this concert." And in the intervening week, they amass between 20,000 and 30,000 supporters to protect Robeson and to protect the concertgoers. And they make it into the grounds. He sings the concert. He’s buzzed by police helicopters, FBIhelicopters, who try to destroy the sound. But he sings the concert. And then, there’s no violence on the grounds, but the concertgoers, as they’re leaving, they are directed deliberately into an ambush road by the Westchester County police. And all along the road there, there are gangs of teenagers and mostly young people with rocks and boulders piled high at periodic staging posts along the road all the way towards the Bronx, on bridges overhead. And they are destroying the cars. They’re throwing boulders through the windows. Glass is shattering. Hundreds of people are getting injured. Pete Seeger was there. He recalled what it was like to have his car surrounded by mobs, rocked back and forth. He’s got, even now, embedded into his chimney breast in his home up in Beacon, New York, a huge boulder which had crashed through the windscreen and almost killed his young son Danny. And this is collusion between the Westchester County police and the Ku Klux Klan and the gangs and the newspapers and what have you.
And Woody Guthrie was there. He was—I was—really been surprised that none of the major biographies about Woody have made a point of actually placing him physically at Peekskill, because he was so astounded by what he saw. He was on a bus with Lee Hays, and he said, you know, "I’ve seen some bad stuff, but this is about the worst I have ever seen." And Lee Hays remembered that, that, you know, Woody was leading these frightened people in the bus. He was leading them in singing songs, like I’m—you know, "Takes a worried man to sing a worried song, I’m worried now but I won’t be worried long." And he’s got really good attitude to him. You know, he’s making quite brave jokes, like, you know, "Anybody got a rock? There’s a window what needs to be opened back here." You know, things like that. And at one point, Hays remembered that Woody pinned up a shirt against the window to stop the glass from breaking inwards, and he said, "Wouldn’t you know it? Woody pinned up a red shirt." You know.
And Woody was so astounded by what he saw, in the space of a month he wrote like 20, 25 songs about Peekskill, that he never recorded. He put them into a—he put them into a makeshift little collection of songs called "Peekskill Songs." He never recorded any of them, but Billy Bragg, you know, the English radical folk singer—about 20 years ago, Nora Guthrie, Woody’s daughter, who presided over the Archives, began inviting contemporary musicians in to put some of her dad’s lyrics to music. And one of these that Billy Bragg put to music didn’t end up on the double album that came out of there,Mermaid Avenue, it was called, that he did with Wilco, but they did record it. It didn’t end up in the final track, but it’s one of Woody’s great odes to Paul Robeson and what happened at Peekskill.
[singing] Paul Robeson he’s the man
Who faced down the Ku Klux Klan
Over Peekskill’s golfing ground
His words came sounding
And all around him there
To jump and clap and cheer
I sent the best I had
My thirty thousand.
The Klansman leader said
Old Paul would lose his head
When thirty-five thousand vets
Broke up his concert.
But less than four thousand came
To side in with the Klan
And around Paul’s lonesome oak
My thirty thousand.
A beersoaked brassy band
Went snortling around the grounds
Four hundred noble souls
Westchester’s manhood
And you know they looked exactly like
Fleas on a tiger’s back
Or lost fish in the waters of
My thirty thousand.
When Paul had sung and gone
Mothers and babies going home
Cops came with guns and clubs
And they clubbed and beat ’em
Well I would hate to be a cop
Caught with a bloody stick,
'Cause you can't bash the brains
Of thirty thousand.
Each eye you tried to gouge,
Each skull you tried to crack
Has got a thousand thousand friends
All along this green grass
If you furnish the skull someday
I’ll pass out the clubs and guns
To the billion hands that love
My thirty thousand.
Each wrinkle on your face
I will know it at a glance
You cannot run and hide
Nor duck nor dodge them
And your carcass and your deeds
Will fertilize the seeds
Of the ones who stood to guard
My thirty thousand.
AMY GOODMAN: Will Kaufman, American radical, Woody Guthrie. Woody Guthrie, American Radical is his book. Howard Fast said about Peekskill, "That’s the sound of Fascism. Not in Germany, but here in America. Remember it!" Talk more about the red-baiting at that time and how Guthrie responded to that.
WILL KAUFMAN: Well, it was going on—the red-baiting really started with the—even before, I suppose, the election of Truman in the late '40s. First what Woody watches, to his astonishment, is the purging of the union movement. I mean, the communist movement, the Communist Party and affiliated organizations had worked to build the American—many of the American unions and the CIO and what have you. And then they join in the purge, right after the war, of much of the left wing and much of the militancy of the labor movement. So that's the first thing that Woody watches to his utter disillusionment. He calls himself—he says, you know, "My radical soul is so lonesome at this point." He feels increasingly marginalized politically.
And then, of course, with the Cold War and the Truman doctrine about containing communism in Greece, Woody writes songs against Truman, writes songs expressing his astonishment that Britain and the United States could support the Greek monarchy against the workers rising there, and just sees not only the labor movement and the union movement becoming increasingly—the fangs brought out of it, drawn out of it, but then elsewhere in the wider culture, where basically McCarthyism takes hold. He sees Hanns Eisler being deported and writes a song about that, expressing his fears about what life in a McCarthy-dominated America might be like.
But then something happens. His Huntington’s disease kicks in seriously about 1952, and so he is increasingly immobilized, increasingly—his behavior is increasingly more erratic, and he finds that he has difficulty writing. He can’t speak as well. He can’t—he gets increasing bodily—a lack of coordination. And he sort of drops out—after 1952, 1953, he’s pretty—he’s sort of becoming less and less of a public figure at that point. But he is watching from the sidelines what is going on.
Pete Seeger gets called to the McCarthy committee. Well, McCarthy is gone, but the committee is certainly still there, 1955. And unlike Burl Ives, who named names to the committee, and unlike Josh White, who called himself a communist dupe or a dupe of the communists, and they—Woody excoriated them in letters. I mean, some real bitchy stuff coming out of Woody Guthrie about his former friends there. Pete Seeger decides to take the First Amendment, not the Fifth. He takes the First Amendment: "You have no right to ask me these questions, you sitting up there on that—you know, in your inquisitorial dais there." And so, he gets slapped with a contempt of Congress citation, and he’s convicted. And he’s looking at 10 years in jail. And it’s not until 1961 that his conviction is overturned on a technicality—got nothing to do with a moral standing. In fact, ironically, the judge who overturned it was Julius Hoffman, who sent the Rosenbergs to the chair. But—
AMY GOODMAN: Not so far away from where he was, at Sing Sing.
WILL KAUFMAN: Not so far, that’s right.
AMY GOODMAN: In Ossining, New York.
WILL KAUFMAN: That’s right, yeah, yeah. So, Woody is certainly aware of the McCarthy committee. He knew that he was on a number of lists, because he was mentioned a few times in HUAC testimony. He was named a few times. And he’d say, you know, "Thank God I’m on these lists. I mean, there’d be something wrong if I wasn’t on McCarthy’s lists, you know?" Things like that.
AMY GOODMAN: You mentioned that Pete Seeger went before HUAC—
WILL KAUFMAN: Yeah.
AMY GOODMAN: —the House Un-American Activities Committee. Guthrie was never called before it, but he did write an impassioned defense of Pete Seeger.
WILL KAUFMAN: Yeah. It’s one of the most heartbreaking things to read that I came across in the Archives. It’s a letter that he wrote to Pete Seeger. And Woody’s—one of the symptoms of Huntington’s disease is that it has an incredible impact upon one’s sense of language—sentence construction, spelling, wordplay, whatever. His biographer Joe Klein calls it "linguistic anarchy." And so, he wrote a very moving letter to Pete Seeger, basically saying, "Look, Pete, I hear you’re not going to have—you may not have to go to jail now, and that’s great. But I’ve never heard you say one evil or hateful or dangerous thing, and these people on this un-American committee are the most un-Americanistic people I’ve ever heard of." And stuff like that. So—
AMY GOODMAN: Would you like to read the letter?
WILL KAUFMAN: Yeah, when—he’s talking about Harold Leventhal, his manager, Harold Leventhal, or Hal, and Fred Hellerman of the Weavers, who came to visit Woody in hospital. And Woody wrote to Seeger. He says, "Hal and Freddy told me when they visited me here a few little weeks ago how you mite not have to go to jail for another two or more years for refusing to testify before my unnamerican committee theyre all a big bunch of the very unnnamericanistic people I ever did hear of. ... To me you are just another goody martyr Pete over on my side of gods eternal love since I never did ever even hear you speakout actout nor so much as even breathe out one little breathe of hateyful hatreds of no earthy sort my crazy committee to me are always my very worst sorts of haters always anyways."
AMY GOODMAN: That was the letter that Woody Guthrie wrote—
WILL KAUFMAN: That Woody wrote to Pete Seeger.
AMY GOODMAN: —in defense of Pete Seeger.
WILL KAUFMAN: Yeah.
AMY GOODMAN: Before HUAC, the House Un-American Activities Committee. What did Woody Guthrie himself feel were his most important achievements?
WILL KAUFMAN: He would say, as he did say, just telling the stories of people who he encountered and putting their stories to music. He often said, "Yeah, I haven’t written an original word in my life. Everything I write down is something I heard from you out there, and I’m just telling you something you already know." So he would say that he was—used music as a means of telling stories that otherwise would not get told, from people who would not be heard otherwise. And as far as he was concerned, that was his life’s mission.
AMY GOODMAN: Will Kaufman, author of Woody Guthrie, American Radical.
This is Democracy Now!, democracynow.org, The War and Peace Report. I’m Amy Goodman. As we continue our Woody Guthrie special, we turn to the British rocker and activist, Billy Bragg. In 1998 and 2000, Bragg participated in two well-known albums paying tribute to Woody Guthrie. On Mermaid Avenue Volumes 1 and 2, Billy Bragg composed music for lyrics written by Woody Guthrie and performed many of the songs alongside the album’s other main contributor, the band Wilco. I asked Billy Bragg to talk about how the project came about.
BILLY BRAGG: About 20 years ago, it was now, I did a show here in New York City in Central Park with Pete Seeger to celebrate Woody’s—what would have been Woody’s 80th birthday in 1992. And I met his daughter Nora, and she told me that in the Woody Guthrie archive they had lyrics of songs that Woody had written during his lifetime, which although Woody had written lyrics and music, he had actually kept the tunes in his head. He couldn’t write music notation. Now, I can’t do that. I don’t write music notation, so I understood where he was coming from. And she invited me to come and look at some of these lyrics, with a view to write some new tunes, to give them life, really.
And I was a bit skeptical about this. I think I might have said to her something like, "Surely this is Bob Dylan’s job, not mine." But she felt that she needed someone both from a different generation and also from perhaps, you know, another culture, to be able to step back a little bit from Woody, rather than someone who grew up singing "This Land Is Your Land." And she saw a link, and there is a link, with myself and Woody. You know, Joe Strummer of The Clash, one of my heroes, was a huge Woody Guthrie fan. In fact, he used to call himself Woody before he called himself Joe Strummer. You know, obviously Dylan, another huge influence on me, was hugely influenced by Woody. And then you get back to the little guy himself. You know, he’s the father of the political song tradition, as far as, you know, in our culture is concerned. So—
AMY GOODMAN: Talk a little about him, for people, young people especially.
BILLY BRAGG: Well—yeah, well, Woody Guthrie was born in 1912 in Okemah, Oklahoma, and during the last Great American Depression, he was writing incredible songs about the internal migrations in the United States of America, people who had to leave the Dust Bowl, the areas of the Texas Panhandle, of Oklahoma, of Arizona, and move to the fruit orchards in California. It was a huge mass migration, similar to the kind of migration—it’s kind of a east-to-west migration. Now the migration is kind of like south to north that’s going on. But that great migration is still going on. And Woody wrote these incredible songs and eventually ended up coming to New York City in 1940, lived out in Coney Island.
And although he himself never really had, during his lifetime, had a career in which he—you know, anything like mine—you know, he never did gigs, he never went on tour, he never sold T-shirts, he barely made records—the people around him, people like Pete Seeger and the Weavers, were singing his songs and popularizing his songs. And this was particularly during the 1960s in the folk revival. And people like Bob Dylan, you know, had heard legend of this guy Woody Guthrie. It was almost like perhaps he might not exist. He might just be, you know, like Johnny Appleseed. People did think, in the '60s, did he exist? But he did exist, and he was actually—he was infirm. He was suffering from a terrible degenerative disease called Huntington's disease, and he was in the Brooklyn Hospital here in New York. Dylan saw him before he died. He died in 1967.
But his legacy was to write the—I suppose, what you might call the founding songs of political pop, you know. And I would argue that he was the first alternative musician. He wrote his most famous song, "This Land Is Your Land," as an alternative to the number one hit single in jukeboxes in 1940, when he was hitchhiking to New York. Every time he went and stopped in a bar, someone would put this song on the jukebox. And it was Irving Berlin’s "God Bless America." And he hated it. It was like, how can you say that about—you know, it was still the Depression. In the 1940s, the Depression hadn’t ended in the United States of America. It was only the Second World War that we ended the Depression. And he sat down, and he wrote this song called "God Blessed America for You and Me," and which later became "This Land Was Made for You and Me." So, Woody was the—he was the first punk rocker, and the last Elizabethan balladeer. He was many, many things, Woody.
AMY GOODMAN: So talk about some of the lyrics that you found.
BILLY BRAGG: We—the album that we made, Mermaid Avenue, myself and Wilco in the late '90s, we actually recorded a lot more material that has never been released. And next year, we're hoping to release that whole full third—a whole third album, another 16-, 17-track stuff. But Woody’s original songs, the songs that he wrote back in the 1930s—you know, I mean, the one that I’m going to play for you now, which is one of his classic songs, with these images of people losing their houses to the banks, of gamblers on the stock markets making millions, when ordinary working people can’t afford to make ends meet, and of people dying for want of proper free healthcare, you know, this song could have been written anytime in the last five years, really, in the United States of America. Actually, this song is over 70 years old. It’s called "I Ain’t Got No Home in This World Anymore."
[singing] I ain’t got no home, I’m just a-roamin’ ’round,
Just a wanderin’ worker, I go from town to town.
And the police make it hard for me no matter where I go
And I ain’t got no home in this world anymore.
No, I ain’t got no home in this world anymore.
My brothers and my sisters are stranded on this road,
A long and dusty road that a million feet have trod;
Now the rich man took my home and drove me from my door
And I ain’t got no home in this world anymore.
No, I ain’t got no home in this world anymore.
I was farmin’ on the shares, and always I was poor;
My crops I laid into the banker’s store.
And my wife took down and died all on the cabin floor,
And I ain’t got no home in this world anymore.
No, I ain’t got no home in this world anymore.
I mined in your mines and I gathered in your corn
I been working, mister, since the day that I was born
Now I worry all the time like I never did before
And I ain’t got no home in this world anymore.
No, I ain’t got no home in this world anymore.
Now as I look around, it’s mighty plain to see
This world is such a strange and a funny place to be;
Where the gamblin’ man is rich while the workin’ man is poor,
And I ain’t got no home in this world anymore.
No, I ain’t got no home in this world anymore.
AMY GOODMAN: The British singer and activist, Billy Bragg, covering Woody Guthrie’s song, "I Ain’t Got No Home in this World Anymore." Woody Guthrie was born a hundred years ago, on July 14, 1912.

Creative Commons LicenseThe original content of this program is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 United States License. Please attribute legal copies of this work to democracynow.org. Some of the work(s) that this program incorporates, however, may be separately licensed. For further information or additional permissions, contact us.
**********

          Some of the following is interesting, simply from a cultural point of view.  In addition, some of you have expressed interest in the stats aspect of it.   
          Below are two snapshots of a 4 day period at the end of last month, June.  It is seldom that I check the stats on this board as I am busy with other things, but I was quite surprised at the fist snapshot.  I remember having said that I would publish relevant issues in the language of the country with the second largest readership, but I was quite surprised to see the United States in THIRD place this time.  Yes, Germany is usually second, but for Russia to be first seemed to me worth thinking about. 
          It turns out that the four days after the post on Egypt, the American audience reduced itself to third place.  “Who needs stinking facts?” one of you remarked.
          The second snapshot came after the post on Assange.  This, of course, had the remarkable Assange on “virtual reality,”  I have always wondered about the term “virtual” in that.  Does it mean “almost” or “virtuous”?  In either case, the term is meaningless.  I should point out that the person who wrote that hated Assange, or at least thought little of him, because that person works in computer security, and did not speak out from any sort of patriotic idiocy.
          At any rate, here are the Stats:




Pageviews by Countries
Russia
81
Germany
76
United States
66
United Kingdom
12
Austria
11
Ukraine
9
Latvia
7
Switzerland
6
Canada
4
Egypt
4




  • * *

United States
105

Germany
76

Russia
36

United Kingdom
32

Netherlands
18

Japan
17

Ukraine
16

Sweden
10

Austria
8

China
8

I should conclude by saying that the number of readers had been about double the day before this last snapshot was taken and I have no explanation for that.  I’m just tossing it into my own personal “byte bin”.